fredag 23. juli 2010

Om Mamma

Mamma
I dag har jeg sagt til mamma at jeg er glad i henne...og jeg kan ikke huske sist jeg sa det. Ikke fordi jeg ikke er det, men det faller ikke naturlig når vi snakker sammen. Anledningen er at i dag ble det bestemt at hun skal begynne på cellegift etter å ha fjernet et bryst. Det ligger ikke noe dramatikk i det, det er visst sånn at det skal ha en forebyggende effekt og så langt vi vet har hun ingen spredning men siden svulsten er hissig vil de være føre var.
Dette setter alt i livet mitt i perspektiv og får meg til å tenke på at huden min ikke er herdet for slike ting. Jeg og min familie har vært så velsignet skånet for tragiske hendelser og jeg vet i en alder av 38 år nesten ingen ting om frykt og sorg. Så samtidig med at hun starter sitt arbeid med å bli helt frisk starter mitt arbeid med å bli tøffere, slutte å henge meg opp i ubetydelige småting, ha mot til å hjelpe, lytte, trøste og ikke minst fortelle de det gjelder at jeg er glad i dem.

Mamma, jeg er så glad i deg!

3 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Nydelig bilde av din mor! Ser nesten ut som en flott sommerkostyme :). Ønsker deg og dine alt godt fremover. Cellegift kan være en tøff afære, men kan også gå helt greit... Lykke til.

Klem Madelén

Guttemamma sa...

Herlig bilde og jeg synes det er viktig å si sånt jeg!! Er så glad guttene våre er vokst opp med det, de sier det nå hver kveld når de skal legge seg. Smelt....særlig er det fint at mannen min sier det synes jeg,dablir han et bra manneforbilde for guttene!!
Håper veldig det går bra med mamma'n din!!! Min mamma døde av kreft da hun bare var 39 år...så jeg hater den sykdommen.
All the best!
klem og klem♥

HildeSu sa...

... rørende og tankevekkende...
... lille, søte mamma... ei lita, pynta, blid jente... en mamma vi ikke har sett på annet enn bilder, for da vi dukket opp, var hun jo forlengst voksen :-)... men en gang var mamma altså slik...
... jeg har også slike bilder av min mamma...
... jeg har glemt å si at jeg er glad i henne på lenge...
... takk for at du minnet meg på det...

... lykke til i tiden framover...