fredag 20. mai 2011

Hvitt Porselen Og Tannlege-Heksa

Ny pynt på takterrassen
Ja da...mere syriner:)
Men denne gangen har jeg en unnskyldning og den er rett ig slett at jeg måtte pynte litt på dette gamle serveringsfatet jeg fant på bruktbutikken i dag.
Det er hvitt porselen fra Wood & sons med nydelig slitt gull-dekor og jeg fikk det for en femtilapp...da går det jo an ;)
Dessuten passer det perfekt til den lille tekannen som jeg handlet for en tier på samme sted for en tid tilbake.
Hun hadde 30% avslag på alt i butikken sin i dag og grunnen er at hun rett og slett vurderer å legge ned denne lille skattekisten.
Hun har en tvist gående med kommunen som går utover tilgjengeligheten og desverre gjør bedriften lite lønnsom...huff, får håpe det blir en løsning på det for jeg handler jammen mere her enn i alle andre interiørforretningene tilsammen.
Noen blå og hvitstripete putetrekk med 70% avslag ble også med meg hjem fra en annen butikk så litt av hvert i posen i dag altså...ikke et ord til mannen ;)

Tannlegetimen er overstått og selv om dette er den frekkeste og mest ufordragelige tannlegen i hele Halden er det godt å få det overstått.
Fremtidige ting får vi ta når jeg finner en ny tannlege her i byen for hos denne damen setter jeg ikke mine ben en gang til...men det er en helt annen historie;)







19 kommentarer:

Dronninghuset sa...

huff og huff... ikke særlig koselig hos tannlegen i dag forstår jeg... men du overlevde
;-)
håper du finner en ny og koselig en til neste besøk der....

ønsker deg en fin helg, klem Tove

Anneli sa...

Hmm.. ikke noe hyggelig tannelegeopplevelse altså.. :( Når man, som jeg, ikke er veldig glad i tannleger i utgangspunktet!! Gjør ikke slike episoder til at man gleder seg til neste gang, huff!

Nydelig, gammelt fat du har skaffet deg :) og angående syriner.. Jeg blir aldri lei!
Her i nord hra ikke syrinene startet blomstringen ennå, da er det fint å nyte synet av dine :)
Ha en strålende helg!
Klem fra Anneli <3

Duften av roser sa...

Synd bruktbutikken kanskje legges ned, før jeg får besøkt den, uhuuu. Vedr tannleger: Det er VI som er kunden, og som betaler og følgelig bestemmer hvem vi skal gå til. Kunne ha vært greit med en sånn karakter greie, slik som det er snakk om at det skal blir når det gjelder leger. Jeg har en lege som er veldig respektert og vurdert som dyktig av både NAV og meg, MEN psykologisk peiling, har hun neppe. Inntil videre beholder jeg henne som lege, under tvil:DDDDD Klemz Grethe

Villa Bjørkhaug sa...

For nokre vakre bilete du visar oss!

Rå patina på sylvet, såg ut som bilete var tatt på 1800 talet;) Eg ventar på at syrinane skal koma fram, ennå litt kalt her eg bur.

ha ei fin helg;)

Marit sa...

Stakkars deg! Vi har forresten en hyggelig tannlege her i Halden ;o)
Blir nysgjerrig på hvem du handler hos hele tiden, men tror det er en dame med krøller...? Håper hun kan bevare butikken sin!
Nydelige bilder, som vanlig.
Nå skal jeg ut å "stjæle" syriner...
God helg - og gleder meg til vår Oslo-tur!
Klem marit

Trefemtien sa...

Stakkars, stakkars deg!! Det er jo ille nok å gå til tannlegen om ikke han/hun er frekk i tillegg... Ellers må jeg si at jeg er skrekkelig misunnelig på de syrinene dine! De er jo så vakre og ikke minst dufter de fantastisk!!! Jeg tror jeg må plante noen i hagen, det er bare synd at det tar så lang tid før de blir store og vakre...

Berit sa...

så nydelige bilder, med vakre ting. Tannlegebesøk er grusomt uansett. Det gjør det jo ikke bedre at han ikke er hyggelig

Myrullpiken sa...

Jeg blir helt satt ut av å være på bloggen din, fordi det er bare helt fantastisk, nydelige bilder du viser. Det får meg til å drømme, drømme og drømme:) Hvordan får du bildene dine til å bli så duse og fine, og ikke skarpe og hvite?

Ønsker deg en herlig helg i ditt vakre hjem<3

Klemmer fra Myrullpiken<3

Monica sa...

Hei hei, lenge siden sist jeg var innom nå, men alltid like hyggelig her hos deg. Har lest meg igjennom og nytt mange fine innlegg med nydelige bilder nå.
Blir ikke lei av syrinene dine jeg ihvertfall, her blomstrer de desverre ikke enda.
Gleder meg til å se hvilket bilde du velger til konkurransen, ikke lett å velge når man har så mange fine bilder som du har.

Ønsker deg ei riktig fin helg :))

MissMette sa...

Hei Hanne, titter innom for å ønske deg en riktig god fredagskveld ღ
Så NYDELIGE bilder å bli møtt med når man logger seg inn her hos
deg ღ Herlige farger, bilder og skjønne syriner…
….. så koselig og stemningsfullt… Håper bruktbutikken din får til å
fortsette, alltid koselig med slike butikker ღ og så håper jeg du får en
mer behagelig tannlege i fremtiden – for det er ikke kjekt å gå til
tannlegen, huff… Ha en fin, fin kveld videre, stor klem fra Mette

Duse Pasteller sa...

Vakre bilder hos deg - som alltid!:)
KLem

Lindas Lille Leilighet sa...

Så vakre ting som får lov til å komme frem i lyset<3 Herlig å se!

klem

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hej Hanne
Underbara bilder....
Hoppas din helg blir bra.
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

mamma i nord sa...

Tusen takk for søketipset anngående korsettene.


Da er det bare å følge med om det dukker opp noe.

Syrinene gjør seg virkelig inne, ser frem til vårt tre blir så stort att jeg kan se meg råd til å skjære noen kvaster for å pynte med.

Håper damen finner en løsning slik att bruktbutikken får fortsette.

Ønsker deg en fortreffelig helg.

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Jeg elsker syriner og blir aldri lei av å se bilder av dem, hihi... Nydelige bilder og vakkert fat. ♥

Får håpe det ordner seg sånn at ikke bruktnutikken stenger da, tvi tvi...

Uff, leit at du skulle få en vond opplevelse hos tannlegen. :( Noen folk forstår jeg meg ikke på i det hele tatt, er ille nok å gå til tannlegen liksom... Det syntes i hvert fall jeg som har tannlegeskrekk.

Ønsker deg og dine en god og fin helg ! ♥

Klemmer fra Anette :)

Fågel Blå sa...

Åhhh så fina bilder!!!!
Önskar dej en fin Helg!
Klem Kathrine

-Mia- sa...

Syriner er helt nydelig!! Igår kom liljekonvallene inn, og idag blir det plukke-syrin-tur med ungene!! :-) Ha en super helg, bildene dine er kjempeflotte!! KLEM

NIB sa...

Hei!

Vi har lånt bilder av deg til et innlegg som kommer hos oss i dag. Håper det er ok. Vi har gledet oss til dette innlegget, og for å holde på hemmeligheten har vi ikke spurt om lov før.

HANNES DAGBOK sa...

Så moro!!!
Gleder meg en hel haug til å se!!