søndag 8. mai 2011

Om Fargeklatter

Min nydelige turkise stol
Jeg har et veldig ambivalent forhold til farger for jeg er jo strengt tatt ikke så "fargerik" av meg, men noen ganger synes jeg det er så fint å putte en skikkelig fargeklatt midt i alt det duse.
Hver sommer er jeg nyforelsket i denne turkise stolen og hver vinter synes jeg den er i veien uansett hvor jeg har den så da havner den stort sett i boden eller på barnerommet :)
Jeg tror det må være noe med blomstene sammen med denne fargen jeg liker så godt...og det hjelper jo også at den er gammel og herlig slitt:)
Dagen i dag har gått med til husarbeid og jeg kan med lettelse og glede annonsere at vindusvasken nå er tatt, og takk og pris for det!...jeg bare HATER å vaske vinduer, men har alltid som mål å få tatt dem før 17.mai og noen ganger går det og andre ganger ikke;)
Fikk også akkurat vasket andre etasje før lillemann kom løpende opp etterfulgt av de to skitneste ungene jeg noen gang har sett!
De rakk akkurat å rulle litt rundt i alt det hvite nyvaskede sengetøyet så heldige mor fikk ordne alt om på nytt:)...lucky me!
Nå fikk jeg akkurat en stille stund for meg selv mens alle herrene i huset er og ser fotball hos naboen så
et lite innlegg i dag med ønske til dere alle om en super start på den kommende uken!





12 kommentarer:

Hulda sa...

En herlig fargeklatt, denne stolen. :) Likte den veldig god. Jeg bruker også å sette unna slike fargerike møbler når høsten kommer. Den passer fint i hagestuen din.

RosMari sa...

Fargeklatter må til i mitt liv, hele året og ikke bare om sommeren. Jeg elsker rødt... Stolen var en nydelig fargeklatt i ditt interiør. Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Dronninghuset sa...

jeg er og veldig forsiktig med farger i interiøret, men det er jo så lekkert med disse fargeklattene og de skaper slik liv.
herlig!!!
liker.
nyt kvelden, klem Tove

Bettum Villa sa...

Har vel sikkert samme følelsen til farger som deg. Hos meg synes jeg det er lettere å dekorere med farger ute enn inne. Putter jeg farger inn i stua så føler jeg som regel bare at det ødelegger.
Men den stolen din synes jeg var super knall altså! Kan jo ikke rydde vekk denne perlen ;)
Håper du har hatt en herlig helg.
Klem Madelén

vår lille verden sa...

Hærlig farge på stolen,spesielt på denne årstiden.Passer perfekt:O))go klem

UNNI sa...

Hei Hanne. Det er en fantastisk jobb du/ dere gjør! Her kommer det ene innlegget etter det andre med sjarmerende settinger. Det er nesten det samme hva som kommer på plass, så ser det alltid ut som om det har vært der bestandig.... så riktig og ballansert. Men samtidig gjør dere et viktig kulturhistorisk arbeid. Det er så bra at noen tar vare på fortiden. Mange gode opplevelser har jeg på bloggen din, og jeg ser at vi samler på en del likt selv om det er mer farger her i heimen. Stor glede har jeg også av de lune uteplassene dine som bare oser av sjarm og atmosfære. Jeg skal nå fortsette med oppussing av et minifjøs som skal møbleres med minner. Og i den forbindelse: jeg bryr meg ikke lenger om hva andre synes om det som kommer til gards! Lykke til videre. Takk for at du deler så raust. Ha en fortsatt fin kveld.

HANNES DAGBOK sa...

Hei Unni!

Tuuuusen takk for en særs hyggelig "klumpihalsenkommentar"...Den ble jeg VELDIG glad for!

<3

Maris gyngestol sa...

Kjempe kul fargeklatt det der!
Jeg er heller ikke veldig glad i knalle farger, men innimellom kan det absolutt fungere!

Ønsker deg også en fin uke!
-Mari :)

Nina sa...

Jeg syns stolen er bare herlig. Men så er jeg veldig glad i farger og jeg da:)

-Mia- sa...

Såå nydelige bilder!! :-) Er bra med en liten fargeklatt i alt det lyse, særlig nå på våren!! :-) Ha en super ny uke!! KLEM

Elin / Draumesidene sa...

Vakre bilder, og HERLEG stol! Heldige du som er ferdig med vindusvasken... Ikkje så flink eg... Har tatt tre vindu, men så stoppa det liksom opp...

Tusen takk for alle smila dine Hanne! Betyr enormt for meg!

Ha ei flott, ny veke!
Beste klemmen!
E :)

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Den var bare råherlig den stolen:)
ha en fn ny soffylt uke Hanne:)
klemklem