lørdag 18. juni 2011

Noen pendler til Hong kong og andre til Svinesund!

Før jeg ble gift 2-barns mor i Halden hadde jeg livet mitt i en av norges uten tvil vakreste byer, Stavanger!
Jeg flyttet dit tidlig på 90 tallet og traff der en jente som ettehvert ble både venninne og room-mate:)

Til og med den gangen hadde denne venninnen utsøkt klessmak og jeg tror jeg nermest drev henne til vanvidd med låning av klær...alt fra jeans til hotpants med paljetter og strømper med 70-talls print, men jeg klarte bare ikke motstå disse herlighetene og vi så ganske så frekke ut da vi inntok nattelivet på den tiden om jeg skal si det selv ;)!
Det gikk som det måtte og hun traff etterhvert en høy, mørk og kjekk italiener (selvfølgelig) og dro videre i livet for å lage pasta og pizza trodde jeg, men istedet valgte hun å bli en av norges største og mest anerkjente designere med romantiske kjoler og tilbehør som sin spesialitet!

Jeg mener (nesten) helt alvorlig at jeg har flere ganger har tenkt hvor kjekt det ville være å skille seg for å gifte seg igjen i en fantastisk Cecilie Melli kjole (gjerne med samme mann så klart) og de er faktisk ikke særlig dyrere enn andre brudekjoler...(huff, slutt nå Hanne...du skal IKKE gifte deg!)

Grunnen til kjoleinnlegget i dag er at jeg trenger litt inspirasjon til Glansdagen....er det pent både dag og kveld eller jeans på dagen og nydelig gallakjole på kvelden (drømme;)) ?
Uansett hva det blir så kan vi jo nyte disse kjolene i mellomtiden! Titt også gjerne innom nettsiden hennes med insirasjon og selvfølgelig nettbutikk og til dere som skal til Oslo neste helg...hun har butikk både i Bogstadveien og midt på Karl johan :)

(For ordens skyld, har selvfølgelig prøvd å hinte om en Home-kolleksjon uten større hell men hvem trenger puter og tepper med en slik kjole på veggen anyway;))

Ps! Enda plenty tid til å bli med på trekning i innlegget under!


Riktig god lørdag!








7 kommentarer:

Fru R. sa...

Heia
Så kjekt å høre fra meg som bor i Stavanger :-))
Utrolig lekre kjoler,...drøm drøm, den hvite blondesaken,...lekker lekker !!!
Ha en fin dag.
Klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Fantastisk fine kjoler.. drømmer meg nesten bort her nå :) heldig Su som skal på glansdagen, har set vært nærmere meg så hadde jeg blitt med :) God helg, vennen :) sommerklem frå solveig

Monica fra Moxas Univers sa...

Så vakre kjoler! Jeg skal gifte meg i november, så kjolebilder er alltid morsomt! Jeg vil nødvendigvis ikke gifte meg i en klassisk brudekjole men vil finne en kjole som er typisk meg. Men før den tid, skal jeg fjerne noen flere kosekiloer før jeg begynner med kjoleprøving :)

Duse Pasteller sa...

Nyyydelige kjoler!!! Som en drøm!***
Og veldig kos historie.
("Det gikk som det måtte og hun traff etterhvert en høy, mørk og kjekk italiener (selvfølgelig).." HAHA;))
Er ikke så enkelt det der med hva man skal ha på seg... Jeg er en sånn som liker å pynte meg litt skikkelig når jeg først skal pynte meg! Ender jo noen ganger med at jeg føler meg litt `overpyntet` i forhold til resten av selskapet, men pytt!;)
Når jeg skal gifte meg skal jeg DEFINITIVT sjekke C.Mellis kolleksjon!!:)
Ha en fin lørdag da!
Klem

(Gi Vekk hos meg:))

Hjertedamas blogg sa...

Og frem til det blir laget noen lekre kjole-geier i størrelse XXXL- telt, så blir jeg hjemme!!!!!! Kunne vært artig å vært på seminaret, men jeg er nok ikke klar for å "leke" med de "store" blogger-damene ennå!!!!! Får se til neste år.......... kanskje. Tar en tur på før-åpninga til Home & cottage i Sarpsborg i stedet. Liksom litt mindre "farlig". Klemz Grethe

Frøken Anker sa...

UHA... jeg forstår dig godt. Jeg var lige et hurtigst smut inde på hendes hjemmeside. WAUW... sikke smukke kjoler. Men det er nok ikke en kjole, der bliver brugt i haven eller i butikken. Det skal være til den rigtige fest eller begivenhed... fx. et bryllup :-)

Tak for tippet

God helg

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättevackra kläder, och så roligt att du känner henne. Kommer jag till Oslo ska jag besöka hennes butik.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria