mandag 11. juli 2011

Rasmus Sitt Rom

Som noen av dere kanskje fikk med dere så vant jeg NIB´s utfordring for juni og premien var et gavekort fra Skeidar pålydende 5000 kroner.
Er ikke det en fantastisk flott premie?
Jeg ble i allefall overlykkelig for det betyr at jeg endelig fikk litt ekstra midler til å lage Rasmus sitt rom til et "stor gutt" rom.
Vi har tittet litt på bilder både i blogglandia og i blader og det er vel ingen overraskelse at det blir en industriell vri der oppe:)
Vi la ut alle de gamle møblene hans for salg i forrige uke og nå som alt er borte har vi allerede rukket å handle litt som for eksempel den utrolig kule kontorstolen fra Nordal...kunne tenke meg den selv faktisk;)
Ting vi ellers liker begge to er gamle kasser, kurver, diverse metallgjenstander (som f.eks de gamle bensinkannene jeg hadde liggende), men øverst på guttens ønskeliste var et stort kart og skoleskap (lockers).
Gleden var derfor enorm da mannen, og jeg UNDERSTREKER på eget initiativ, sveipet innom et loppemarked  og kom hjem med to digre gamle skolekart under armen! ER DET MULIG?...jeg klarte ikke stoppe å smile i hele går kveld:)

Nå mangler jeg bare skapene...ja, og litt annet da;)
(Har nemlig ikke fått gavekortet enda så her blir det naturligvis en fortsettelse:)

Kontorstol og skinn-fillerye fra Nordal


Skilt fra http://www.mynameplate.com/


Bensinkanne og trekasse fra loppis


Kurven er fra Europris

16 kommentarer:

Hanne Margrete sa...

wow! dett blir et superstilig gutterom! Kontorstolen var bare råfin, og artig detalj med bensinkannen! Blir så fint med skoleplansjene, og håper du får tak i skapet, det blir prikken over i`en..
Lykke til med jakten!

Klem fra Hanne:)

Min stil sa...

Heldige deg. Gratulerer så masse. Tenker nok det blir ett knallfint gutterom.
Sommerklæmmer fra Susanne

Sìv`s verden sa...

Gratulerer!:) Gutterommet ser kjempestilig ut & så fint med det skolekartet!

Klem

Fru Emma sa...

Å, så stilig! Holder også på å gjøre om gutterommet:-) Men her er det babyting som skal ut.

Klem

Helena, The Swenglish Home sa...

Åååååh så fint!!! Nu blev jag genast sugen på att göra om i min äldsta sons rum, trots att det inte var länge sedan jag fixade i ordning som han har det nu... jag får nog tåla mig lite.. :-)

Underbara skolkartor - vilket fynd! Jag förstår att du log hela kvällen!

Stor kram,
Helena

PS. Så trevligt att få se dig på bild!

Fru R. sa...

Heia
Stolen var knalltøff, og du er heldig som har fått tak i kartene. Søsteren min fikk et gammelt kart fra en skole, og med trillinger i hus på 7 år som er nysgjerrige og kartet langt fra er oppdatert (Joguslavia fortsatt eksisterer på kartet), så geografiundervisningen derihus kan jeg tenke meg blir litt spesiell...Vi var igjennom seansen ifjor med gutterom, det gikk helt strålende:-)
Klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Det var roligt och få se bloggerskan på foto, man gör sig ju en egen bild. Och jag blev så förtjust i nya rummet, vilken lycka för din son. Stolen och kartan är toppenfina saker bägge två.
Ha en skön sommardag
Kramar
AnnaMaria

Sommerhuset i bakken sa...

For et flott rom! En herlig stil på et gutterom. Kan tenke meg han er superfornøyd med rommet så langt ;-)

Den krakken var utrolig fin. Skjønner godt at du gjerne vil ha en slik selv. Det vil jeg også ;-) Veldig stilig med kart på veggen. Så flink mann du har! Min kjære sitter heller i bilen og venter - enn å gå inn på loppemarked med meg...hi...hi... Han er dessverre ikke like opptatt av brukte ting og interiør som meg ;-( Sukk! Flotte kasser og bensinkanner, også. Ja, her blir nok sønnen din superfornøyd!

Gratulerer så mye med premien, forresten! Så gøy å vinne - og for en herlig premie ;-)

Ha en riktig fin dag! Her skinner solen - endelig ;-)

Ida Susanne sa...

...Tøffeste gutterommet!
Kommer jo til å bli helt fantastisk når det er helt ferdig..
Digger at dere blir enige om hva slags stil og tema han skal ha på rommet sitt.. Synes det er håpløst når foreldrene bestemmer alt sammen, og barnet ikke får bidratt i det hele tatt.
Poengløst! Man må jo (eller bør iallefall) ta utgangspunkt i hva barna liker og interesserer seg for :)

ELSKER kontorstolen...
Og super kult med kart ;)

...Spennende med konkurransen nå fremover. Er ikke så sikker som du på at vi blir topp 5. Men etter du påpekte det med privatfoto, fikk det meg også til å tenke litt så klart ;)
Spennende er det uansett!
MORO :)

Koselig med hilser fra deg inne hos meg, stas vettu ;)

...kommer snaaaart et innlegg om den vesle bollen og den ultra søte te boksen btw!

HUGS

Bettum Villa sa...

Dette blir sikkert heeelt knall! Digget stolen og kartet og alt annet :D. tenk å bare komme over slike kart på et loppemarked?!? Utrolig flaks. Kan tenke meg gutten blir kjempe fornøyd når alt er i boks.
Ønsker deg en flot sommer snuppa!
Klem Madelén

Maris gyngestol sa...

Kjempe stilig gutterom! Den stolen var råstilig!! :)

Ha en fortsatt fin sommer!
-Mari

Kreoline sa...

Hei Hanne, her blir det et kult gutterom, helt skjønn den stolen der. Litt av et kupp med kartene, håper du finner skap også. Jeg tenker at gutterommet blir like nydelig som resten av hjemmet ditt, du har en lekker utestue, jeg jobber med min, men det tar sin tid. Klem fra Mona.

Home By Virginia sa...

Hei kjære Hanne! :)

Oi for et fint gutterom. Røft & tøft :D

Sånne gamle skolekart er jo bare gull verdt! *LITT misunnelig ja* :p

Ha en fortsatt fin sommer!

Klemmer :)

Crinoline sa...

Hei,Hanne.Den stolen er knallfin. Skapet vi så på i Oslo hadde passet perfekt,men det var dyrt. Tror jeg hadde gått i sjokk hvis mannen på eget initiativ hadde gått på loppemarked.Kartet var et funn.Håper gavekortet snart dukker opp.Klem

Stine sa...

Utrolig fint! Kjenner at den industristilen sniker seg inn i landstil-hjertet mitt alså! Liker det bare bedre og bedre :) Og det er jo perfekt på gutterom da!

Legg Oslo-turen litt nærmere jul da, så er vi sikkert litt mer ferdig her, for nå er det mer ei rønne enn et hjem her føler jeg ;)

Klemmer!!!

Lite hi sa...

Gratulerer så mye med seieren - og for en flott premie ! :- ) Vel fortjent. Sånn flaks at du fant et gammelt skolekart på loppis, så artig :) Rommet ser allerede kjempestilig ut. Sønnen din er nok veldig fornøyd. Jeg er spendt på fortsettelsen :-)
Klemmer fra litehi.blogg.no