onsdag 19. oktober 2011

Interiør-Bibel Og Kari-dukken


Jeg hadde en hellig stund i går kveld (interiør-hellig)....en date med Nina Hartmann i bokform (heretter kalt Interiør-Bibelen ;)) og den skuffet ikke!
Det er jo ingen hemmelighet at jeg har beundret henne og hennes utrolige (funkis!!!) hus i laaaang tid men selv om jeg kan bloggen http://vintagemorrhar.blogspot.com/ utenat tar bildene allikevel pusten fra meg.
Det er nesten nærmere kunst det denne damen driver med, men allikevel inspirerende til tusen for oss som bor i "vanlige" hjem...tanken bak er 100% vintage! Hvem vil ikke ha det!?!

For å toppe mitt Nina-moment bestilte jeg i går kveld hotellopphold i Engelholm og det er herved bestemt at heldige meg skal få besøke hennes butikk første helg i november!
Det står en god del på ønskelisten men jeg tror ikke lommeboken klarer å innfri alt, men en og annen skatt skal garantert bli med hjem og jeg teller dager:)

Dukken i innlegget heter Kari og har vært min siden jeg var bitte liten. 
Den ble gitt til meg av en gammel tante (Helga) som fikk den da hun var barn og mamma anslår at den er godt over 100 år gammel.
Hun hadde porselens-hode opprinnelig som tanta Helga klarte å knuse som liten pike og hun fikk da metallhode i stedet som jeg antar gjorde henne mere egnet for barnelek.


Guttene mine er IKKE begeistret for gamle dukker...de syne rett og slett de er skumle så det er begrenset hvor mye jeg kan ha henne fremme men jeg synes hun er litt i Ninas ånd og egnet seg til dette innlegget:)










13 kommentarer:

Franske drømmer sa...

Åhh, dååån!!

Har forhåndsbestilt interiørbibelen selv hos LuneHjem,
Og det kløøør i fingrene etter å få den!
Den lever vel opp til forventningene, tenker jeg? :-D

Det spørs om jeg ikke må ta meg en tur til Tønsberg idag, ja ;-)

Kan jeg være med til Engelholm? Hihi!

Klemmer

-Mia- sa...

Ser ut som en superfin bok det der, må nok ha den ja! Så gøy at du skal besøke butikken hennes da, der finner du nok myyye fint! Ha en fin dag! KLEM

Hespe sa...

Boken ser kjempeherlig ut!! Og så heldig du er som skal besøke butikken da - bare bitte,bittelitt misunnelig alstå - blir nok ett lass med ting med deg hjem tenker jeg... ;)

Ønsker deg en flotters dag videre!

Klemmer fra Hildegunn

Magdalena sa...

boken ser bare lekker ut...
flotte bilder og inspirasjon!

staudecafeen sa...

hej.
jeg har lige fået min bog med posten i dag... den er super skøn:) Anne Gine

Alfa sa...

Å, har så lyst på den boken. For noen flotte bilder. Gleder meg til å få den hjem i hus.
Klem Alfa

Hannepanne sa...

Oiijj for ei bok, trur nesten den må stå på mi ønskeliste :) Men den dukka..den ser litt sånn skummel ut,nesten så en kan føle at den følger deg med øynene ;)

Hanne=)

Anonym sa...

For et fint innlegg!!:)
Dukken var kjempefin! (bare pittelitt skummel...;)
Klem til deg fra meg, Janni
Duse Pasteller

Marit sa...

Bestillte boken idag, og guuud som jeg gleder meg til den kommer!!!:) Du er heldig som skal besøke butikken, jeg er grønn av misunnelse!!;)

Klem

Fågel Blå sa...

Åhh vilka vackra bilder din docka är en sådan som jag vill ha!!!
Så fin!
Och tillsammans med boken blir det ett vackert blickfång!
Ha en fin dag!
Klem Kathrine

Skogslyckan sa...

Har inte beställt boken men tror jag måste det. Ser ut att vara en bok helt i min smak, jag är ju även en vintage-nörd.
Vad kul det blir för dig att besöka butiken live!!
Kram Pia

salige lavendel sa...

Den boka så fristende ut, tror jeg kunne tenke meg den! Kjøper man den i vanlig bokhandel??

G:a Affären sa...

Din docka och dina bilder är underbara, passar så bra till Ninas bok!
Kram/Cia