mandag 23. januar 2012

Hva Skal Barnet Hete?


Hei! :-)
Idag har jeg en spennende nyhet til dere som liker nostalgi, landliv, industrielt, shabby, vintage; og interiører der dette har hovedfokus ;-)
Jeg og Mia, fra den nydelige bloggen Mias Interiør, har bestemt oss for å lage en samleblogg for blogger med denne stilen!
Litt morsomt, en løs tanke slenges ut, masse positiv respons, en koselig mail og vips så var vi i gang;) Vond å be?...*ler*
Vi vil samle dem som gir inspirasjon til denne stilen på et sted, sammen med butikker og annet som er av interesse for oss "Vintage/shabby-damer" :-) Det skal IKKE være en erstatning for NIB, snarere et supplement for oss som ikke har trender som hovedfokus:)

Det vi nå trenger hjelp til, er å finne et bloggnavn, og det er dette konkurransen går ut på!
Den som finner det beste navnet, vinner dette unike putetrekket fra Mias interiør!
Putetrekket er fra den danske leverandøren Who Found Otto, og er laget av en gammel kornsekk, med fine lyseblå striper!


*
Navnet må inneholde interiørblogger/interiorblogs, og si mest mulig om stilen vi representerer.
Vi har som mål å samle vintage-bloggere over landegrensene, så lurt å ha det i tankene..
Hvis det også kan forkortes til noe fengende, gir det enda større vinnersjanse!
Svar kan legges under her, eller på fb-sidene HannesDagbok eller Mias Interiør!
*
Lykke til jenter, vi gleder oss til forslagene hagler inn ;-)
Utvelgelsen blir allerede torsdag kveld; so spread the word...

67 kommentarer:

Hilde sa...

Å, så spennende. Dette vil jeg veldig gjerne være med på. Skal prøve å pønske ut et fint navn også. ;-) Klem

Hulda sa...

Så flott! Gleder meg til å være med på dette. Godt tiltak fra dere, Hanne og Mia. :)

Navneforslag: CountryLiving Blogs eller
CountryLiving Interior Blogs
eller
Landlige Interiørblogger

Hege sa...

Hei!

Utrolig spennende! Jeg la inn et navneforslag hos Mia på hennes fb-side, men glemte å ta med ordet interiørbloggere... Navneforslaget var LIV (for Landlig - Industrielt - Vintage). Kanskje LIVi eller iLIV? Eller LIV interiørbloggere?

Gleder meg i alle fall til å følge dere videre;)

Klem Hege

Vintagepia sa...

Hei,Hanne :o)

Hørtes utruli` spæinnanes ut!!! Et av navnan som rainn meg i hu` va` Shabby Vintagenostalgiske Interiørblogger som på ængelsk bli Shabby Vintagenostalgic Interiørblogs som kainn førrkortes tell SVI...løkka tell...klæm fra dæ likkje rø`e huse` i skogen :o)

Hespe sa...

Så utrolig gøy Hanne - som sagt i forrige hilsen til deg - et slikt nettsted vil jeg veldig gjerne bli med på :) Blir utrolig spennende - jeg gleder meg masse!!!!!

Superduper dag til gode deg!

Klemmer fra Hildegunn

Fågel Blå sa...

Åhhhh vad spännande!!!
Ha en fin vecka
Klem Kathrine

Fossestua sa...

Så spennende Hanne!
Hva med VINTAGE INTERIORBLOGS, forkortes med VI ;)
Vintage er jo også et ord det søkes etter mye på nett, så et slikt navn vil poppe opp fort på internettsøk ;)
Blir moro å se det endelige resultatet! Kjempeartig tiltak :)
Klem fra Lise

Marits Hverdagsgleder sa...

Kjempespennende :)Hva med Shabby Interiørblogs...(?) Forkortelsen blir SI. Eller rett og slett Gjenbruk Interiørblogger (?) Veldig norsk.
Kjempebra tiltak forresten, og jeg er sååå enig med Hanne i hennes "kritikk" til trendpresset.
Ha en fin dag.
Klem

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Hmm...hva med NoVi Interiorblogs? No= for Norstalgi, og Vi=vintage.

Kristin sa...

Så spennende! Må prøve å tenke ut et navn!!

Fossestua sa...

Vintage living Interior blogs = VI

Fossestua sa...

Hihi, skikkelig brainstorming her ;)

SHABBY CHIC INTERIORBLOGS

INDUSTRIAL & SHABBY CHIC INTERIORBLOGS

CHIC COUNTRY LIVING INTERIORBLOGS

VINTAGE COUNTRY LIVING INTERIORBLOGS

ROMANTIC SHABBY CHIC LIVING INTERIORBLOGS

LIVSSTILS INTERIØRBLOGGER

Romantikk-takk. sa...

Landlig romantikk and shabby blogs.

Tove `blogg verden sa...

Spennende :D

*White and shabby blogs!
*Bloggere fra en svunnen tid!
*Vintage charm!
*Vi som elsker shabby chick!
*Oss shabby bloggerne imellom!
*Gammelt og slitt men mitt ! (inspirert av bloggeren: Litt shabby,litt slitt men bare mitt ;) )!
*Sjarmerende gjenbruk bloggene!
*White and beautiful-old and fantastic !

haha...jaja..skrev bare ned det som dukket opp her og nå ;)
Masse lykke til
klem Tove

Romantikk-takk. sa...

Prøver meg litt igjen jeg. :)
Shabby romantic and Country style
blogs.
Flott tiltak forresten.

Romantikk-takk. sa...

Eller hva med....
Shabby Country style med et tøtsj av Romance.

Lottemora sa...

Koselige Interiørblogger = KIB

For nettopp ordet koselig er hyppig brukt i disse bloggene.

Lottemora sa...

Evt Koselige Norske InteriørBloggere, slik at det blir KNIB

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Oiii, så spennende! Kjempeflott tiltak av deg og Mia! Gleder meg allerede til å følge med på dette videre:)

Ser det er kommet mange gode forslag over her, men jeg hiver ut et forslag alikevel..

Vintage InteriorBlogs, slik at forkortelsen blir VIB ;)

Ha en fin dag!
KLEM

Just a Little Vintage sa...

Så stas!!! Gleder meg, gleder meg=)! Ser det er kommet mange flotte bidrag, men slenger med ett jeg også:

Living the Style Interior Blogs

Ha en finfin mandag!
Klemmer!

Landliv i storbyen sa...

Kult! kjekt med en nettside der alt er samlet slik at jeg slipper å lete så mye ;)

Hva med: "Der tiden står stille"?

eller: "interiørblogger frosset i tid"?

Eller: "interiørblogger fanget i nostalgi"

eller bare "vintage blogs", enkelt og beskrivede

"nostalgic interior blogs" (haha, ble nib- kanskje ikke så bra..)

hm, må tenke litt til...

Prinsesse Elin sa...

Jeg aner ikke. Gidder du å legge meg til Hanne når den er oppe å går. Takk, snupp. Si fra hvis dere trenger hjelp til noe :)

Vintagepia sa...

Hei igjænn Hanne...eg vijlla gådd førr Tyrifryds forslag VintageInteriorBlogs...VIB...løkka tell...klæm :o)

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

YES!! Så glad jeg ble nå - skal bli så BRA og ha en slik samleside!! Ser dere har fått masse supre navnforslag - gleder meg til å se hva dere ender opp med! Si ifra hvis jeg kan hjelpe til med noe - flinkinger!! Klem C

jannes hobbykrok sa...

Endelig. Så flott dere starter opp, dette vil jeg følge med på.
home SWEET home burde bloggen hete. Alle med lyse, slitte,lune hjem, trives jo aller best hjemme;) Jeg bommet totalt på noen forkortelse da....men logoen tror jeg blir knallstilig!
Klem fra Janne

Fru R. sa...

Hei
Kjempe!!!!
Jeg kommer først med 1 forslag, så skal jeg gå i tenkeboksen på ev. flere.
Jeg syns det er viktig at dette navnet kan favne mangfold av flere som kan gå inn i kategoriene du nevner, jeg savner klassisk og romantisk i tillegg, mange klassisk/romantiske bloggere har kanskje bare litt av elementer du nevner.
Mitt forslag er kanskje litt generelt, men det favner mange elementer, så kan det utdypes hva som inngår (vintage, nostalgisk, shabby, romantisk osv) i selve profilen *om bloggen*

Så mitt første forslag er:

BIB - Beautiful Interior Blogs

Kjempespennende dette som dere har satt igang, jeg er med !!!
Klem klem

Fru R. sa...

Fortsetter med et par forslag til:

*GLOBAL VINTAGE INTERIOR BLOGGERS*

*GLOBAL, VINTAGE & NOSTALGIC INTERIOR BLOGGERS*

*VINTAGE & ROMANTIC INTERIOR BLOGGERS*

Mette igjen

K&Co. sa...

Hej Hanne !

Fint tiltag fra jer !!!
Det er altid godt med lidt konkurrence , så det lyder rigtig godt med en samlet interiør blog fra jer. Elsker at følge med her på din blog , den er rigtig fin.

Mange hilsner Bjørn - K&Co.
København.

Hanne Margrete sa...

dette er et supert tiltak!! Har egentlig savnet dette, da man må innom veldig mange blogger for å lete etter de med stilen jeg er ute etter;)
Veldig lite kreativ her nå, men får tenke litt på navn!

Fru R. sa...

Litt til

VINTAGE INTERIOR DREAMS

VIP - Vintage Interior Posts

Mette

Monica sa...

så koOii, dette var et morsomt tiltak og jeg vet det kommer til å bli SÅÅ bra når det er dere to som står bak, krotet ned noen navn på et papir her, men ser jo at dere allerede har fått mange supre navn.
Tenkte først på om det gikk an å sette sammen to av "stilene" til et ord og kom på ordet shabbage (shabby og vintage), og så kom jeg plutselig til å tenke på Cabbages and Roses, og så ble det til dette:

Shabbages and Houses Interiorblogs
Forkortelsen blir da SHI - men det ble vel litt langt og rart ja;))

Noen til:
Nostalgic Country Interiorblogs-NCI

Nostalgic Country Living Interiorblogs

Country Vintage Interiorblogs - CVI

Country homes and Vintage Interiorblogs - CVI

Liker best den siste selv :))

Lykke til, blir gøy å se resultatet :))

Ha ei fin ny uke :))

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så spennende da Hanne:)
Nå står hodet helt stille:)
klemklem

Monica fra Moxas Univers sa...

* Country Chic Interiorblogs (CCI)
* Old Vintage Interiorblogs (OVI)
* Countryhome Interiorblogs (CIB)

Kjempe fint at dere starter opp :) Jeg visste det med en gang at ballen var i gang når du luftet ideen din igår ;) Kjempe bra Hanne og Mia :)

Lykke til med oppstarten.. :)

Klem fra Monica

Kirsten H. sa...

Hei. hva med Vintagepikenes interiørblogg (evt.inspirasjonsblogg)?
Høres veldig spennende ut med en slik blogg. følger med i spenning:)

Kirsten

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Der var du i gang! Hva var det jeg sa?:-)

Her var det mange supre navn. Dere to finner nok et som passer blant dem. Lykke til!
Jeg håper jeg får bli med i det gode selskap:-)
Klem fra meg:-)

toves sammensurium sa...

Vintage chicks datt nedi hodet på meg....men både shabby og french og nostalgic og romantic er vel litt keywords her...og industrial kanskje!Så var det å smøre sammen et passende ord utav de stikkordene da...eller evt ta forbokstaven i hvert keyword plage en forkortelse som kan være hovedmannen men så legger man keywordsa under,skjønner???
Dette blir nok uansett supert,ja jeg gleder meg vilt allerede jeg:)
Toveklem:)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Hadde plutselig et forslag; Country Living Interior Blogs - CLIBs

RugdeLykke❤ sa...

Så goood ide om å samle alle de fantastiske bloggerne på ett sted - da blir det lettere for oss drømmere å finne de !! Lykkelykke til med navnevalget :)
Her kommer bare noen forslag, men hvem vet om de er nevnt før :o)

Der det er hjerterom, er det husrom ♥

Our Lovely shabby way of living ♥

Eller rett og slett;
Velkommen til Drømmebloggernes minglested ♥

ege denne sa...

Hvordan vil siden fungere? Som Fotoringen? Er det mulig for oss som ikke har bare interiørbilder å være med? Jeg har en hvit enkel 21 kvm hybelleilighet som jeg har blogget om...

Gøy på Tangen sa...

oh! jeg gleder meg:) Som "Ege denne" sa, håper det er mulighet for litt annet en bare interiørbilder, jeg blogger om livet på gården jeg bor på og da er det jo morsomt å se noe annet en stua:)
Livstilsblogg fremfor trender gleder jeg meg til å se:)

Kristin sa...

Hva med QUEENS OF VINTAGE !!
...eller A TOUGH OG WHITE VINTAGE
...eller rett og slett VINTAGE BLOGS (som det er nevnt lengre opp her)!! For som det sies i kommentaren, vintage er et mye brukt søkeord:-)
LIVING WITH VINTAGE
LIVESTYLE OF VINTAGE
THE LOVE OF VINTAGE
LOVELY VINTAGE HOMES....
THE VINTAGE GIRLS...
Nei dette ble visst bare tull og ball;-)
Krsitin

Gotteriogsann sa...

Dette høres spennende ut. Lykke til med jobben, tror det kommer til å bli vedig bra.
Har ettspørsmål: vil det være plass for oss som elsker disse stilene, men som ikke har en renskrevet interiørblogg?

Gleder meg til å høre fortsettelsen på jobben.

Klem fra Heidi.

Wood and rose sa...

Skulle gjerne ha blitt med på denne oppsamlingssiden, men føler vell at jeg hverken er shabby, vintage, nostalgisk eller romantisk,- for jeg er litt av alt:DDDD Jeg er heller ikke moderne og trendy, så jeg tror jammen jeg faller utenfor eller mellom alle stoler nok en gang. Men det skal nå bli artig å følge med på utviklingen av denne bloggsiden:DDD Mitt navne- forslag er følgende: KREATIVE INTERIØRBLOGGER
Klem Grethe

Magdalena sa...

ååååhhh dette var en stor glede!
"a tiny winy little vintage" er mitt forslag,
klem magny

♥ Netta ♥ sa...

Så spennende at dere skal starte en samleblogg for alle de nydelige shabby-bloggene, det gleder jeg meg til :-)

Jeg har vært litt fraværende i blogglandia siden bloggtreffet så jeg har jo enda ikke fått takket for det superhyggelige selskapet i Fredrikstad. Jeg storkoste meg og historien om teatersjefen og dattera var en høydare :-) Sender deg en tanke hver gang jeg tar på meg Sheperd-tøflene, kan nesten kjenne lukten av banan - hi, hi!

Nyyyydelig blogg du har Hanne og for et fantastisk hjem.

Ha en fin kveld!

Klem
Netta

mamma i nord sa...

Her er så mange gode forslag att det skal ikke jeg begi meg ut på.
Vil bare si att dette er så supert, og jeg gleder meg som en unge å kunne se alt samlet på ett sted.

Klem Tanja

Jeanette sa...

høres suuupert ut,får det til du:-)hvis det ikke skal være veldig internasjonalt (vet ikke helt åssen det høres ut på engelsk:-))så tenkte jeg at alle som har denne eller noe av denne stilen ,har jo det felles at vi elsker gamle ting.så jeg tenkte no sånt som:NOENS SKROT,ANDRES SKATTER interiørblogg!forkortet:skrot eller skatt?

NL sa...

Mine navnforslag er:
* NB = Nostalgy blogs evt nostalgi bloggene
* Ni = Nostalgy Interior evt Nostallgi interiør
* NNS = nostalgi nettsamfunnet
* CVB= country&vintige bloggers
* LIB = landstilens interiør bloggers

my dream sa...

shabby country chicks- SCC ;) syns jeg hørtes flott ut... sier jo det meste :) stikk gjerne innom bloggen min, helt ny blogg om akkurat denne type stil... :) begynte her i blogg verdenen for 4 uker siden... kjempe gøy. la meg til som følger.. kjekt å finne blogger i samme stil :)

my dream sa...

hmz, shabby coutry chicks interiorblogs - SCCI ;) hehe...

tinemor sa...

Dette er virkelig supert altså!!
Og så bra at dere også tar med Butikker som selger stilen.
Da kommer de små og spesielle fram i lyset også.
Sånn som min Butikk ;-)

Navneforslag:
"White Blogs" : WB

"White Vintage Blogs" : WVB

"White Living Blogs": WLB

"Nostalgia Blogs": NB

Lykke til
Klem

Jatte sa...

Spennende!
GLEDER meg til å se dette ta form!:)

Hva med ShabbyVintageBlogs.. SVB ? ;) Hehe, jeg er elendig på slikt!

Men, lykke til!

Klem Jatte :)

Siv sa...

Takk for sist Hanne :)
Kjempe koselig å møte deg ;)

Hi hi...du får det til du :) Knall bra Hanne !

Dette blir spennende altså..
Får ikke håpe dere jentene får for mye å henge fingrene i nå da, hi hi..

Blir nok et bra navn til denne "babyen" tenker jeg :)

Hva med..

"Tidløs interiør blogger(e)" TIB(e)
"Timeless interor blogs" TIB(s)

La inn forslagene til Mia også ;)

Lykke til Hanne !

Gode dager ønsker jeg deg ♥

Bettum Villa sa...

Så utrolig morsomt at dere tar fatt og gjør noe med dette. Tenkte det selv etter innlegget du skrev at her måtte noe gjøres (så bare si ifra hvis jeg kan hjelpe).

Når det gjelder navn så synes jeg det er veldig vanskelig. Likte egentlig Tyrifryd sitt enkle forslag (da vi alle har til felles at vi liker vintage ting). Og Toves sammensuriums forslag var også søtt og jeg ser for meg at headeren til dette navnet kunne blitt stilig.

Lykke til! Klem Madelén

Nina i Paradiset sa...

Mange gode forslag her, og ordet VINTAGE er ett som klinger bra i mine ører.
Hva som passer best sammen med dette, bør noen som er litt mindre trøtt enn meg si noe om ;)

Klem fra en som er sånn passe møkkalei av retro
;)

Hilde sa...

Mitt forslag blir rett og slett CHI
(Country home interior)

Chi er også det kinesiske ordet for "The natural energy of the Universe."

Lykke til med navnevalg!

Alfa sa...

Så spennende og bra:0)
Gleder meg.
Klem

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Virkelig bra tiltak, vennen! Legg meg til så fort gruppen er oppe og går vennen :) Og si ifra om du/dere trenger noe hjelp!

masse flotte forslag som er kommet inn.. skal tygge litt ti på den jeg :)

God kveld til deg, søta :)

Klemmer til deg!

"En Vintage Drøm" sa...

Granny's attic ?

Fant noen som hadde kalt brukt butikken sin "dead peoples stuff" ;p
litt sant men fryktelig navn.. hehe

Hege Sletsjøe Morris sa...

Det hørtes utrolig spennende ut!
Jeg synes navnet burde være helt enkelt og ikke likt NIB i det hele tatt. Dette blir moro! Lykke til!
klem Hege

Monica sa...

Det vil jeg gjerne være med på :)
f.eks VINTAGE COUNTRY INTERIORBLOGS
eller COUNTRYLAND INTERIORBLOGS eller LYKKE OG SJEL INTERIORBLOG Seller
LYKKELANDET INTERIORBLOGS

Blir spennende å se resultatet og er så enig at det er gøy med gjenbruk og ting med sjel !

Klem Monica

Prinsesse Elin sa...

Livsstil,sjarm & sjel

Dette er et bra tiltak Hanne og Mia :)

Frøken Anker sa...

Jeg glæder mig til at se og høre mere. Godt gået piger :-)
Klem

fru Nielsen sa...

GLEDER MEG MASSE =)
HER VAR DET JO SÅ MANGE FLOTTE NAVNEFORSLAG OG BLIR VELDIG SPENNENDE Å SE HVA "BARNET SKAL HETE"
KJEMPEFLINKE ER DERE =)
KLEM

shabby chic og lavendel sa...

Trur eg postet innlegget på feil sted, så eg gjør et nytt forsøk her. :)Det er et etterlengtet og spennende prosjekt dere har satt i gang:)
Mine navneforslag er:

Shabby charme Living
Shabby charme interior blogs
Passion, charme & patina

Uansett, masse lykke til med både navnevalg og prosjekt :)

Siv`s verden sa...

Så spennende da!:)

Kaoskontroll sa...

Passion for the past. Med undertittel Vintage bloggers and suppliers.

Evt. Vintage Love
Living vintage
Vintage living
Living past
Living with the past
Timegate
Now then forever.

Med mer forklarende undertittel.

Jeg ville styrt unna shabby chic i navnet, dersom dere vil ha litt bredde i nostalgisk interiør. Mange (som meg ;)) som elsker de gamle ting, men som overhodet ikke føler at shabby chic er "vår greie".

Lykke til med valget! :)

Klem