torsdag 19. januar 2012

Jeg Drømmer...

Jeg var inne og stemte på min favoritt i NIB´s konkurranse i går og det nydelige bidraget til Gunda M. fikk min stemme denne gangen.
Et herlig stillben, inspirert av "the english countryside"...love it!
Men, jeg gjorde meg også opp noen andre tanker når jeg var der inne...hvor blir det av vintage/shabby-damene i disse konkurransene?

Vi lar oss alle inspirere av forskjellige ting, men jeg konstaterer at det blir mindre og mindre for meg hos NIB...det er ingen tvil om at vintage-shabby er på vei ut. Eller er det egentlig det?
Disse tankene har jeg gått med i nesten hele dag og tok meg i å drømme om et tilsvarende nettsted med blogger og annen inspirasjon utelukkende med vintage, landlig og industriel stil. 
Med linker til de skjønneste vintagebutikkene og kjøp og salg av gamle ting kanskje? Hadde ikke det vært herlig? ;)  
...ok, så hadde jeg ikke all verdens å gjøre i dag, men likevel, vi må ikke forsvinne!
Jeg må legge til at jeg absolutt ikke mener noe vondt om NIB, tvert i mot, disse jentene gjør en utrolig jobb for oss bloggere...det er bare det at jeg ikke er så veldig opptatt av typiske trender!
Jeg vil likevel GJERNE bli inspirert og det er fortsatt plass til oss med de hvite gulvene så kom igjen jenter, VI MÅ TRAPPE OPP!! 
For det er ikke opp til NIB om det skal være mangfold, det er opp til oss!

35 kommentarer:

Gøy på landet sa...

er litt enig med deg, savner litt større mangfold, mange veldig like innlegg om trender og tilogmed like bilder....men på den andre siden av saken er NIB til stor inspirasjon for meg ihvertfall, må jo innom å kikke hver dag:)

HANNES DAGBOK sa...

Himmel og hav, SELVFØLGELIG! Dette er en høyst personlig observasjon og skrevet helt ut fra mitt eget ståsted:)

Wood and rose sa...

Jeg stemte også på gundaM:DDDDDD Og jeg er faktisk enig med deg i tankene dine. Jeg blir gjerne med på et slik nettsted:DDDDD Jeg er litt treig av meg, for først nå maler jeg veggene hvite:DDDD Måtte prøve noen andre farger først, he-he. Klems Grethe

Bettum Villa sa...

Nydelig ny vaskekran!! Fargen lignet jo nesten litt på min i det lyset.. kjenner jeg ønsker meg en ny kran nå ;).
Når det gjelder vintage stilen så er den vel å finne på Nib hvis man leter litt godt. Men ikke like "populær" lenger kanskje..? Jau jau, det går vel sikkert opp og ned det der.
Gunda M fikk min stemme også, var jo så nydelig!
Klem Madelén

HANNES DAGBOK sa...

Sant nok;) KLEM!

HANNES DAGBOK sa...

Skal bli spennende å se Grethe!

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Jeg blir gjerne med på et sånt nettsted :)
Liker å bli inspirert jeg og, men jeg er heller ikke en person som skifter stil etter trendene :)

Ha en flott helg i vente, vennen!
Klem

Franske drømmer sa...

Jeg er helt enig med deg- har tenkt det samme selv. Det samme gjelder disse road tripsene- det er heller ikke akkurat overpresentert hos NIB i disse tider.:

Marit sa...

Beste tanken jeg har hørt på lenge!!! Et slikt eget nettsted hadde vært supert!!:) Føler det samme når det gjelder NIB. Supre jenter som gjør en super innsats, men det er tydelig hvilken stil man bør ha for å "passe" inn.

HANNES DAGBOK sa...

Godt å lese at jeg ikke er HELT alene:)

Nina i Paradiset sa...

AMEN!!! ;)
For det er ikke alle som har lyst å male stolen sin knall gul, eller tenke NYTT hele tiden!
Moromt med kreativitet, men blir for mye mote, spør du meg. Hjertet mitt er der det har vært de siste 38 årene... <3 Ting med sjel <3
Jeg stiller gjerne opp og hjelper til med noe nytt, -gammelt! ;)

Nina i Paradiset sa...

PS Stemte også på Gunda! ;)
*Smiler!*

HANNES DAGBOK sa...

*LIKER* <3

HANNES DAGBOK sa...

Sååååå nydelig bidrag!

mamma i nord sa...

Stemte på Gunda jeg også :-)

Dette du sier om ett slikt nettsted hadde vert supert.
Jeg er ikke medlem av NIB, men hadde nok blidt med i ett som du nevner.

Jeg har vert glad i det gamle så lenge jeg kan huske, og når jeg nå har fått mannen med på min hvite stil, er jeg kommet hjem.
Ja endelig føler jeg meg hjemme i huset vi har bodd i i ca. 15 år, og jeg gleder meg til å fortsette min hvite/Lyse hverden. Tror jeg er kommet for å bli.

Tove `blogg verden sa...

Veldig enig med deg :D Savner det veldig!!! Jeg er helt klart med på en slik nettsted ja ♥
klem

Just a Little Vintage sa...

Jeg er så hjertens enig med deg=)!! Har tenkt samme tanke som deg...et nettsted slik du beskriver=)! NIB jentene gjør en fantastisk jobb, ikke noe å si på det, men det er blitt litt for "fresht" for min del;)!

Ha en herrrlig helg=)!
Klemmer!
PS. Nyyyydelig krane *LOVE*!!

Shabbylishious sa...

Jeg er sååå enig med deg. jeg er sjeldent innom Nib nå siden det er vel mye kanari farger der nå. Jeg synes det er flott og man blir glad av å se på slikt interiør, men det er bare ikke meg. Jeg vil ha ting med patina, slitte ruskete blandet med litt viktorianske snirkel dill, hvite panelvegger og mye grønt. Det er meg. Det har blitt mye endring på Nib så et annet sted hadde virkelig vært noe, ja kanskje et forum til og med med en chat. Konkuranser, både høytidlige og uhøytidlige, "craftroom med tutorials hvordan lage ... tips og triks. En plass hvor det er lenker til bloggene, butikk lenker. En tråd hvor vi kan lenke til utenlandske butikker, feks på etsy, eller andre,hmmm det hadde vært noe det.

Lottemora sa...

Så enig altså! Synes disse trendene er spennende. Men kan jo ikke ta av med washitape og neonrosa i dette huset akkurat. Og for å nå til topps i utfordringer må man helst være proff fotograf, interiørdesigner OG ha en trendy stil.

Prinsesse Elin sa...

Hvor er liker knappen, Hanne? Jeg stemte ikke Gunda men stemte dog av patriotiske årsaker :) Men jeg gav uttrykk for, da jeg skrev hos den som fikk min første stemme om at Gunda gikk opp om en real nr. 2.
( muligens jeg bør dobbelstemme, for å retterferdgjøre akkurat det...)

Dette med Nib har jeg også tenkt på, diskutert med andre bloggere og trodd at jeg og de som jeg har diskutert dette med var den eneste i hele blogglandia, som mente. Så det er fint å lese at andre har de samme tankene.

NIb er trendy, liker trender og har blitt en trendsetter mens det jeg ønsker å lese mer om, se mer igjen i konkurranser og i Norske interiørblader er en livsstil og ingen trend. Og det er vel det som er det unike med oss interiør bloggere....mange av oss har det som en livsstil og ikke en trend.

Klem:O)

sologbolig sa...

Hei. Så enig med deg. Det er sjelden eg er innom Nib lenger,hadde vert kjekt med andre inspirerende steder.(Men eg var innom og stemte på Gunda eg og).
Ønsker deg ein flott dag! Klem.

Malin's Hus sa...

Oh vilken fin blogg du har, dig måste jag minsann besöka fler gånger ;) love it! Kram o trevlig helg

Den Grønne Baljen sa...

for et godt forslag... Mange holder fast ved denne stilen , men kanskje ikke finner seg helt til rette inne hos NIB...
Gunda er en ener spør du meg.. virkelig en kreativ dame... som holder seg til sin stil....

Ønsker deg en fin fredag =))

Kerstin

Magdalena sa...

lurt!
bare sett i gang, er også litt "redd" for at denne stilen skal svinne henn hos NIB, de MÅ jo følge med trendene...
klam,magny

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Yes!! Både fordi du tør skrive det andre tenker, og fordi det var godt å lese dette. Jeg føler også veldig på dette. OG for mange er interiør en livsstil utfra personlighet, huset de bor i, minner, drømmer og livsstil. Interiør er ikke synonymt med trender - trender er EN DEL av interiøret. Jeg fokuserer derfor mye mer på danske blogger.. BRA Hanne - du sa det mange tenkte! Stor klem til deg!

Liza sa...

Elsker Gunda M sitt bidrag:) hun fikk min stemme også:)
Klem
Liza

GundaM sa...

Herligheten da, blir helt rørt jeg her jeg sitter...Tusen,tusen takk Hanne og så fint jeg får kommentert i bloggen din, de fleste får jeg ikke kommet inn til av en eller annen grunn.

Ble litt overrasket da jeg så alle positive kommentarer her og at mange har stemt på meg, men når en ser at de store bloggene har et par tusen besøk pr dag stiller man nok ikke så sterkt akkurat
men jeg kjører min stil, mitt løp og ble skikkelig overraska her nå.

Takk igjen søte du ;) klm

Frøken Anker sa...

Sikke meget enrgi, du har, Hanne. Og rigtig gode ideer. GO FOR IT! Vi er nogle, der vil støtte dig... også selvom jeg er i Danmark :-)

Klem Birgitte

toves sammensurium sa...

hmmm...merker jeg skulle ønske det var her hos deg det skulle avgis stemme for du har min stemme i denne saken her !!!
toveklem:)

Monica fra Moxas Univers sa...

Det syntes jeg er veldig leit med NIB også. Syntes det er veldig mye fokus på knallfarger, urban, eksotisk og sånn helt sterilt om dagen. MEN.. om man ser på bidragene finner man likevel mange nye herlige blogger å følge! For i bidragene er vi shabby og romantiske i fleng! Men vinnerne er dessverre som regel aldri noen av oss lenger. Helt enig med deg at en nettside for oss i hvitt, slitt, landlig, industrielt og romantisk hadde vært på sin plass :) Noen som tar den utfordningen? Eller kan det være et samarbeidsprosjekt??

Renates hjørne sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig!! Så godt å se at det er så mange andre som mener det samme :)

En god lørdag ønsker jeg deg!

Klem fra Renate

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Jeg kunne ikke vært mer enig!! Føler det også på samme måte; jeg syns det er overvekt av retro, knallfarger og urban om dagen - og lite plass for vintage/shabby. Det er synd, for det er det jeg helst vil lese om!!
Min stemme gikk også til Gunda denne gangen - et herlig bidrag!

Og bloggen DIN måååå jeg innom hve eneste dag, for her finner jeg virkelig mye inspirasjon og kan drømme meg bort!

Takk for at du tok bladet fra munnen Hanne!

God helg, og gratulerer med overstått 2 årsdag;)

KLEM

Jeanette sa...

tror nok vi er maaaange flere en vi aner her ute som elsker vintage,gammelt og kanskje litt shabby:-)selv om alle kanskje ikke har malt alt hvit...så tror jeg kanskje mange fortsatt er tro mot stilen selv om vi røffer opp litt og har begynt å få mer sansen for å beholde orginal farger på spesielt gamle møbler:-)syns du har en herlig stil,så stå på og fortsett...du har maaange tilhengere her ute:-)

ege denne sa...

Det jeg syns er dumt med NIB er det kravet om at man skal helst blogge mest mulig om interiør... Derfor er ikke jeg medlem der, jeg har ikke giddet å søke. Jeg har en helt hvit enkel hybelleilighet på knappe 21 kvm som jeg har blogget om, og min stil er enkel sommerhytte i hvit stil. Så til spørsmålet mitt: Vil det være plass til de av oss med hvite hjem som også blogger om masse andre ting? Og vil det være uforpliktende? Ala Fotoringen?

"En Vintage Drøm" sa...

Dette er første gang jeg har lest alle kommentarene før jeg har skrevet selv, og er absolutt enig. NIB er ett flott sted, men det er plass til flere, jeg oppdager nye fantastiske blogger hver uke i stilen vi liker. Det kan være lurt å få "oss" på ett sted og få bedre oversikt over hverandre. For det er jo dem med denne stilen jeg liker å lese bloggene til. Jeg er innom NIB kanskje to ganger i mnd. for å se etter nye blogger, men jeg finner ikke så mye annet interessant der lenger. Også i det siste så føler jeg at jeg må skifte stil, for å følge med, får liksom ikke tid til å nyte det jeg har, men det har mere med meg å gjøre.. :) EN SUPER IDE!! Det er goood plass til flere! Så hvorfor ikke! klem