søndag 1. januar 2012

Med blanke ark...


Det er alltid en befrielse å starte et nytt år.

Sånn skal jeg bli nå...;)


Legge alt gammelt rask bak seg og love seg selv å se ting på en ny og positiv måte.
Ting skal fikses, sukker skal kuttes, jeg skal bli flink til å spare penger  samt huske å gi mannen en klem når han kommer hjem fra jobb i en stressende hverdag.
Treningen skal taes opp igjen, nye systemer skal lages og innføres, det er slankekurer og andre kurer med løfter om en ny vår for kropp og sjel...alt dette pleier å vare i ca 2 mnd før man skeier ut;-igjen.
På den positive siden er jo det bedre enn ingen ting;)


Jeg har ryddet ut alt som minner om jul idag. Som min bloggevenn Grethe sier: "jul er mest morsomt sånn i forkant, i etterkant er det bare kjedsommelig" *ler* men, det er et godt poeng...moroa er liksom over og hverdagen virker nå kjærkommen:)
Nyter det luftige, rene huset mitt og tipper jeg ikke er alene;)



14 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

Julen er nok best i forkant ja, det er jeg enig i. Hos meg får allikevel jula være frem til neste helg, pga selskapeligheter.
Ellers har jeg et innlegg om en treningsapp til Iphone m.fl., kanskje den inspirerer deg til å trene MER enn 2 mndr c",)

Klem

Vintagepia sa...

Kjære Hanne !!

Ho e bære nydeli` ho Gine...hihi...ønske meg og æi sånn :o) Dæili` å hive jula ut...mæn i dæ likkje rø`e huse` i skogen skal ho få være æi stuinn tell sia vi ikkje har vorre hæime i jula...gler meg tell å komme hæim og få tadd i bruk nåkken av julegavan vi fekk...blaint ainna Cupcakes-boka eg fekk av æildstesønn min og kjærest`n hannes...dæinn hæite Love Manuela og e skrevven av Manuela Kjeilen og har fantastiske bilda og oppskrefte...må byjnne å øve meg tell bursdaga i januar og februar førr ikkje å snakke om tell konfirmasjon tell go`gutt`n i slutt`n av mai :o)
Gler meg tell å følle bloggen din videre i 2012 :o) Ha et fortsatt godt nytt år så blogges vi...Vintagepia

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Ja deilig med hverdag nå og malingspannet skal frem:)
ha en kos kveld
klemklem

Fågel Blå sa...

Så är det!
Precis som du skriver!
Hoppas du får ett fint 2012
Kramar Kathrine

-Mia- sa...

Var godt å få ut jula her og idag :-) Liker heller å starte tidlig, til 1.søndag i advent, enn å la den vare lenge over nyttår! :-) Nyt den siste juleferiedagen! :-) Klem

Tinas vita bo sa...

Ja nu startar vi om!!

Underbar bild!!

Önskar dig god fortsättning!
Kram Tina

Tove `blogg verden sa...

Godt nyttår til deg og dine :) Her er nesten all julepynten ryddet bort ...juletreet og adventslysene tas ned i morgen :)
Nyt det nye året med alle fortsettene ;)
Klem Tove

mamma i nord sa...

Ha, det er som jeg skulle skrevet dette innlegget selv. Nesten litt skummelt faktisk.

Jeg begynte nesten å grine i natt da rakettene gikk til værs.
Var så glad for att julen er over og att hverdagen kommer.
Har tenkt så ofte å skrive om det på bloggen min, men jeg tørr liksom ikke blottlegge meg så kraftig.
For det virker som de fleste bare elsker julen, og det gjør dessverre ikke jeg :-(

Kommer nok av de siste tøffe årene jeg har hatt, men nå skal ikke jeg skrive en avhandling her inne hos deg, men er litt fint å se att det er flere som ønsker hverdagen så kjærkomment velkommen.


Klem Tanja

vår lille verden sa...

Ja det skal bli godt med en frisk start igjen:)Her var planen og få ut julen i dag men vi har hatt en skikkelig lat dag istedenfor(deilig)Tar det i morra!Godt nyttår Hanne!klem

Lille vildand sa...

Godt nytt år!! Jeg er fremdeles i den ånd at "tjuende dag knut jager julen ut" ( 13.01) - da skal julølet være drukket og sopelimer feiet bort gamle rester:-))))) Kom så sent i gang i år - så jeg synes det er vemodig å lese om alle som hiver ut julegranen i dag og fabulerer om vårblomster!!!

-Mia- sa...

Må bare nevne da at jeg har en gammel vekt i nettbutikken nå :-) Den er blå da, men.. :-) Fortsatt fin kveld til deg! :-)

Størstepia sa...

Hehe, du sier noe!!
Er godt å ha noen mål for det nye året uansett, og om man holder det i 2 måneder eller 1 år, så har man iallefall prøvd!:-)
Håper du hadde en flott nyttårsfeiring, og riktig godt nyttår til deg.
Gleder meg til bloggtreff om 2 uker!:-)
Klem fra størstepia

Lottemora sa...

Godt nyttår Hanne. Ja, to måneder med skjerpings er sannelig bedre enn ingenting. Jeg avtalte med treneren min før jul allerede at jeg skal komme i gang med trening på torsdag neste uke, så da har jeg liksom ikke noe valg.

Ikke helt klar for å rydde bort jula her. Har jo nesten ikke vært hjemme de siste to ukene. Men skjønner at du er lei av julehus ja!

Klem
Lotte

woodandrose sa...

Hehe, det er som om jeg skulle ha sagt det sjøl, he-he Jeg syntes det er godt å starte året på nytt, med blanke ark. Hele året ligger der liksom ubrukt, og så er det opp til hver og en å fylle arkene slik vi selv ønsker. Jeg begynte på både kostpmlegging og trening her for 5-6 uker siden, men måtte hive inn håndkle pga tett nese og bihule, sannsynligvis pga allergi for furu. Håper å være i gang med treninga om en uke eller to. Kostomlegginga er jeg også godt i gang med, men her handler det om for evig og alltid. Jeg tror det blir lettere nå, fordi jeg har merket at magen reagerer på feks melkeprodukter, og da er det lettere å unngå det.Så håper jeg at jeg ved å unngå all den maten jeg er allergisk mot, kommer til å gå ned sakte men sikkert ned i vekt. Sånn over to år, håper jeg!!!!! Men jeg ønsker deg og familien et godt nytt år, og jeg håper vi ses i løpet av året som kommer. Klem Grethe