onsdag 4. januar 2012

Nye Tider






Da er jeg i det minste i gang med å finne litt struktur i hverdagen igjen og barna er tilbake på skolen fra i morgen. (De gleder seg og jeg tar det som et tegn på at juleferien har vært hakket for lang i år;))

Jeg har også gjort meg noen tanker rundt dette med bloggen og jeg skal selvfølgelig fortsette med den, men jeg må lage et bedre system på ting. 
Jeg sliter veldig med å besvare konkrete spørsmål.
Problemet er at hvis jeg ikke besvarer dem med en gang så finner jeg dem ofte ikke igjen og i tillegg er jeg fryktelig glemsk så det er bedre å sende dem direkte til meg på mail, hanne.gran@tele2.no. 
Altså, spørsmål besvares fra nå KUN på mail.

I tillegg har jeg lenge drømt om å lage en egen bilde-blogg og det har jeg nå gjort. 
Her har jeg tenkt å samle en del av mine favorittbilder etter hvert. Bloggen heter ELVIN og er min engelske mors etternavn. Navnet er keltisk og betyr "fra alvene"...synes det er nydelig! Det er også mitt mellomnavn, heldige meg :)


Titt gjerne innom på http://miss-elvin.blogspot.com/ ellers ligger det link i sidefeltet...du kan følge nederst på siden men dette er altså en ren bildeblogg.
Den er helt ny og vil selvfølgelig stadig bli oppdatert, men understreker at det er et bi-prosjekt og ikke vil holde samme tempo som HannesDagbok;)

Skal se om jeg får vist dere litt mere av spiskammerset i morgen men nå kaller pliktene, ha en fiiin dag!


9 kommentarer:

woodandrose sa...

Så spennende, både bloggnavnet og konseptet. For min del så har jeg tenkt til å bruke 2012 til å gjøre noe av det jeg ønsker, og det er rett og slett å få mer lys inn i heimen. Og det innebærer å male veggene hvite og sette en del ting og tang på loftet. Jeg er fornøyd med den nye bloggen min, og den retningen den fører meg, altså mot litt mer natur inn i heimen, og for håpenteligvis meg ut i naturen!!!!! Men wordpress har noen muligheter, som jeg ikke har fått utforsket ennå, feks galleri. For et år eller to siden, så skulle "alle" bloggere starte interiørbutikk i garasjen, nå tror jeg at mange av de beste bloggerne ender opp som interiørkonsulenter. Og interiørbladene baserer seg mer og mer på de mest kjente bloggernes smak og behag. Jeg sitter igjen med en litt sånn difus følelse av at alle før eller senere ender opp med like hjem og blogger. Jeg har aldri hatt noen ønske om å være som alle andre eller å ha det som alle andre, men det er vanskelig å definere hvem Gubben og jeg er, og sette dette ut i live. For det er vanskelig å finne idèer og kreative tips, når alt og alle skal være så likt. Du har greid å finne en stil som passer deg og familien din, og som er unik. Jeg vet sånn omtrent hva jeg vil, men det krever liksom litt mot å endre alt. Men jeg tok det første steget , da jeg la ned den gamle bloggen, for å starte en ny. Så det første jeg skal gjøre er å kjøpe en mengde med plastkasser, som skal fylles og settes på loftet. Det andre jeg skal gjøre er å kjøpe 10 liter med strukturmaling, en stor beiskost og matt hvit maling, som gir lys i heimen. Og så skal jeg kjøpe meg noen nye lamper til å henge i taket....... åhhhhh je, livet er herlig!!!! klem Grethe

Frøken Anker sa...

Hej Hanne

sikke store tanker, du har gang i. Det bliver spændende at følge. Bare det nu ikke bliver mere forvirrende for dig <3
Det gav mere ro her i huset, da først min mand startede på arbejde. Og i dag min yngste på 18 startede i gymnasiet igen.

Held og lykke med dit projekt
Klem Birgitte

vår lille verden sa...

Det er greit og få sitt eget system som funker.Så spennende med egen bilde blogg:)Det søteste navnet jeg har hørt på lenge!Lykke til med nytt prosjekt.Gleder meg mye til og se spiskammeret:))klem

Helene sa...

Spennende! Jeg skal ta en titt:o)

Jeg ryddet også opp på min blogg i november, og laget meg en egen Fotoblogg!

Heleneklem;o)

Vintagepia sa...

Hæi Hanne :o)

E kommen hæim tell mett kjære likkje rø`e hus i skogen mæn bli lite blogging foreløpi` sia mijnnekorte gjekk tell gaikens i jula...skal få tak i nytt så fort eg kjæm meg på Euronix...hihi...har ikkje fådd pakka ut aillt æinda...kom hæim natt tell tirsdag...våkna mæ haupina og go`pia fuill av ijnfluensa så da blæi dæ hæime-sove-bli-bra-dag...va` på jobb i dag og skal i morra mæn sååå e dæ hælg og skal få opp ny-lampa vi fainn på Home & Cottage i Oslo...har aldri sedd gubben førrsvijnne ijnne på en butikk som dær førr...trur han kuijnna kjøpt AILLT...hihi :o) Spæinnanes mæ egen fotoblogg...ælske Lille Vildand sin fotoblogg og gler meg tell å kjike ijnn på din...din stil og dine bilda inspirere meg vannvetti` masse sæll om eg/vi har min/vårres æia stil :o)
Ha en fortsatt fin onsdagskvæill...klæm Vintagepia

Guttemamma sa...

Ble GLAD da jeg leste svaret ditt om at vi ses neste helg! HUrra for oss:-)
klem♥

Monica Morpheus sa...

Nydelig dør på dette spiskammerset ditt. Å må si den misunder jeg deg. (den også)

Riktig godt Nyttår!

G:a Affären sa...

Elvin, så vackert. Jag har redan kikat in och sett flera vackra bilder och är nu följare till din bildblogg.
Ha det gott,
/Cia

Siv`s verden sa...

Spennende med egen bildeblogg da:)

Klem