søndag 20. mai 2012

Er det sommer nå?


Det ser i alle fall lovende ut fremover og etter en litt grå start ble det jammen utevær i dag også:)
Mannen har ligget med dårlig rygg en uke, noe som gjør både meg og ham fryktelig rastløse. Vi har blitt veldig avhengig av å jobbe med prosjektene våre når det er tid til overs og selv om jeg har nok å gjøre så er det slitsomt for en sengeliggene mann som mest av alt har lyst til å rive ned en vegg eller to...jaja, nok om det, han er mye bedre i dag...heldigvis!
Humlen trives i år også og jeg tuller ikke når jeg sier at den antagelig vokser et sted mellom fem og ti cm i døgnet! Jeg har gledet meg til å la den vokse inn i år i noe som jeg håper skal bli en "Gua-liknende" innramming på utekjøkkenet! ;-FRODIG er stikkordet!


Har enda et stykke igjen å gå, men den er jammen på god vei:)





Humlen vokser villig langs åpningen

Finnes det noe nydeligere enn epleblomster?



Spike fant endelig litt skygge..


13 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Hei Hanne.
Å se bilder fra uteplassen din er alltid en drøm.
Blir det flott vær til uke (noe som er spådd) så skal uteplassen min også bli gjort klar. Står igjen å klippe hekk, beise terassebord, ta på "trekket" på paviljongen og sist men ikke minst flytte ut alt stæsjet. Åh, gjett om jeg gleder meg.
Men jeg skulle også ha malt ferdig gangen som jeg har startet på og sydd ferdig et skjørt til en fest om 2 uker. Puh, mange baller i lufta som alltid.
Ønsker deg en flott uke som kommer og god bedring til mannen.

Klem Madelén

hjertemynthe sa...

Sukk, så idylliske bilder, fikk lyst til å røske tak i vår uteplass, det trengs, som så mye annet, mye å henge fingrene i, hehe... Men godt med inspirasjon fra deg, så trenger man ikke begynne med helt blanke ark når man først setter i gang.. ;)
Nyt uteplass, sol og en mann på bedringens vei, (de er FRYKTELIG syke når de først er syke, disse mannfolka) Hehe

Elin / Draumesidene sa...

Vakkert Hanne! Og Gùa-aktig kan jo berre bli fantastisk? :) Sender ein god klem til mannen din, og god bedring! Eg fekk planta om oliventrea mine før i dag, men så kom nakkeverken og svimlinga, så då var det slutt på prosjekta her også. Ergeleg, men ingen vits i å prøve å vere helt når kroppen slår seg vrang...

Ha ei nydeleg veke, eg trur vi alle skal få ein smak av sommar? Har solfaktor 15 og bikæinien klar eg veit du! ;)

God klem,
e

NB! skjønn kanin!

Lilla Blanka sa...

Alldeles fantastiskt vackra bilder..!
Åh nu måste jag kika igen :)

Stor kram till dig fina Hanne!
Mia

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Uteplassen din er berre heilt nydeleg! Til stor inspirasjon! Kunne gjerne tenkt meg noko liknande på vår uteplass som tar form i disse dager. Men mannen ønsker seg eit gresk tema, og sidan det er han som faktisk snekrer terassen må vi vel møtast på midten ein plass;)
Masse god bedring til mannen din! Og ha ein fin søndag kveld vidare!
Klem:)

tinemor sa...

Åh, så koselig det blir!!
Ser for meg masse kos her ja
Nyte livet ,og la homla suse ;-)
Klemmer i fleng

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅ så vakkert uterom. Hanne-vennen! Gleder meg til å se det, grønt å frodig :)
Klem til deg!

Fågel Blå sa...

Underbart vackra bilder från din uteplats!
Och visst är det sommar!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

Gårdsjenta sa...

Så nydelige bilder!! Helt herlig!! Utekjøken står på min ønskeliste også, men vet ikke helt hvor eller hvordan enda.. :)

Og som hos dere, så er det mye som må gjøres.. Og da er jo MÅ tingene før "dette hadde vært koselig å hatt" tingene :)

Ønsker deg en fin uke, og god bedring til mannen din :)

Tinas vita bo sa...

Helt fantastiskt underbara bilder!!
Vilket härligt uterum!! :0))

Ja nu är det sommar!
Vi har varmt och såååå kvavt, meeen jag klagar inte.. :0))

Ha en fin vecka
Kram Tina

Rosa i huset i vitt sa...

Oh så mysiga bilder du visar och du har det så fint

Kram Rosa

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Underbara bilder.. Du har såå himla fint kram sussie

KNOCK ON WOOD sa...

Så utrolig herlig hylle! Ble veldig misunnelig nå!