mandag 22. juli 2013

Nina´s stuff

Jeg brukte en god del av bilturen til å prøve å forklare lillesøster hvor stort det var for meg å skulle besøke Nina i sitt hjem (hun er ikke en vintage-entusiast i samme grad), jeg brukte også sammenlikninger som om en Liverpoolfan skulle fått besøke Steven Gerrard, men det synes hun bare var rart. "Det er jo bare interiør"..., men det er faktisk ikke bare det! Tingene har vært elsket nok til å ha livets rett den dag i dag og når jeg ser Nina`s fantastiske samling av Pierrot-drakter ser jeg ikke bare vakre stoffer og fin søm, men også alle menneskene som har underholdt noen i disse fantastiske kreasjonene. Jeg ser ikke bare de gamle ginene, men også skredderen som gjør seg flid. For meg er dette blitt så utrolig viktig og nye ting blir veldig kalde og "døde" i forhold. 
Min oppfatning er at Nina´s hjem først og fremst er et hjem der det bor barn, katter og hunder og gjester blir tatt imot med åpne armer. Hun og Tore jobber knallhardt for at vi som vil skal kunne få ta del i alt det vakre...og for det er jeg også veldig takknemlig! 
Og lillesøster ble forelsket!..kanskje ikke i interiøret, men definitivt i Nina og Tore, mens jeg for min del hadde tenkt å avsløre for dere både hvor hun har tven, kaffetrakteren og hvordan barnerommene ser ut.
Sannheten er at hun har ingen tv, kaffetrakteren står på benken som i alle andre hjem og barna får bestemme helt selv...så der ;)
Jeg gleder meg til å vise bildene jeg tok, men de er ingenting oppimot de jeg fikk smugtitte på i boken som kommer ut i september. Selvsagt mest fra Nina´s hjem, men også inspirasjon fra andre vintage-dealere på tvers av landegrensene.










And the best is yet to come:)

10 kommentarer:

VINTAGELINE sa...

Hanne

Så heeerlige bilder.
Ventetiden til september er nesten ikke til å holde ut. Gleder meg bare såååå til å få boken i hendene! Da skal jeg ha en hel helg til bare å titte!

Morsomt at du har brukt akkurat den sammenligningen som jeg brukte til mine to Liverpoolfans her i huset da jeg skulle forklare hvorfor jeg ville kjøre ti timer for å besøke Vintage by Nina.

Klemmer fra Line

Alberte sa...

Amen🙏

Karen Frost sa...

This looks like a lovely book! Beautiful images! I hope it is published here in America. xo

berit sa...

Åååå! Så mange nydelige bilder. Så heldig du er som har fått besøke Nina (og Tore). Jeg blir så misunnelig på de som har en mann som er interessert i interiør. Sukk! Godt søsteren din ble litt "omvendt", det kommer nok sterkere etterhvert.

toves sammensurium sa...

Sukk,dån,svette,hjerteproblemer,tungefall,øyesprett....kollapser av misunnelse ;)
Toveklem:)

Shabby Passion sa...

HAnne, these pics are all so beautiful I can't take my eyes off them!

ciao Lisa

Fågel Blå sa...

So underbart!
Kramar Kathrine

Linn sa...

Hærlig Hanne:-) du er som ett barn i en forbudt godteri butikk:-) jeg skjønner din entusiasme, og deler den:-) jeg har bompet borti mange stiler gjennom min vei før jeg fant ut at vintage skulle bli min:-) men er det noe jeg har funnet utpå er det at det tar tid og fylle ett hjem;-) derfor er mitt hjem pr nå godt blandet, men jeg jobber med saken;-) jeg har fått masse inspirasjon her, hos Line og i vintage bøker. Ja for ikke og nevne Nina sine bøker, de er bare elsk:-) så tusen takk for din entusiasme, og for at du deler og ikke minst blogger:-)
Gledes til neste innlegg:-)
Stor beundrende klem til deg:-)

Boxwood Cottage sa...

Ah so much beauty, thank you Hanne for sharing!!! I could still kick myself that we didn't get around to Nina's place when we visited the South of Sweden 2 years ago. That picture with the lace doors though I'm 100 percent sure is from Gua's Mor Agustas Garage because when I was at Gua's gorgeous shop I loved the doors so much that I took a picture of it and has the same tea pots and all!
Sending you happy Summer wishes
Carola

lena sa...

Hej. tack för alla bilder du visar och din text-- förstår precis hur du menar--men den stora frågan vad köpte du?????Med vänlig hälsning Lena